عايش... ولكن !!!!
انا دايما كده واللى متابعين مدونتى من زماان يعرفونى :)) دايما تلاقينى بغيب وارجع تانى
عموما انا هبعد عن التدوين فتره اتمنى متكونش طويله
وياريت تعذرونى انى مكنتش برد على تعليقاتكم ولا بعمل تعليقات عندكوا بس بجد والله انا قريت بستاتكوا كلها بس بجد فى صدة نفس رهيبه من التدوين عموما علشان كده مكنتش بعلق عند حد
اتمنى تعذرونى ولو غيابى طال متقلقوش لنا لقاء ان شاء الله
على فكره انا هتابعكوا بردو ولو قدرت اعلق هعلق مقدرتش فلى عذرى
اشوفكوا على خييييير
سلاااااااام
عايش... ولكن !!!!

معندكش اخوات بلاستيك؟!!!
ده كان سؤالها
واحده صحبتى ... وبعد ما ازبهليت وشعر دقنى وقف وحاجبى الشمال اترفع
كان ردى
لا عندى المونيا وصاج ينفع ؟!! :)
ضحكت وبعدين قالتلى بجد اصل السؤال ده سمعته من واحده بتقوله لواحد
هو يعنى ايه اخوات بلاستيك يا علاء ؟؟!!!
فطست من الضحك وبعدين بصيتلها وهرشت فى عرق الهيافه بقا :))) اخوات بلاستيك ... اخوات بلاستيك ... الكلمه دى قديمه وبسمعها كتير بس دايما بتتقال فى مواقف معينه ... هو ايه اصل الموضوع ؟؟؟
قالتلى ... بص يا سيدى
انا :-بصيت مش شايف اى حاجه:))
هيا :- ياد يا قليل الادب اصبر
انا :- صبرنا يا مسهل يارب
هيا :- انا كنت ماشيه فى الشارع وبعدين واحد عاكسنى
انا :- ومين اللى انطس فى نظره وامه داعيه عليه ده
هيا :- اهو واحد اهبل ... وفعلا امه داعيه عليه ... لقيته بيقولى ايه يا جميل .. والنعمه ولا فاتن حمامه .. طبعا انت عارف ايه اللى حصله
انا :- هو بيقولك فاتن حمامه .. قليل الادب ..طب كان قال هيفا ارحم من الاسم ده :)) ... ده عيل وسخ :))
بس ممكن اقولك عملتى فيه ايه ... قلمين والتالت على قفاه هههه ولميتى عليه الشارع
هيا :- لا كنت رحيمه بيه شويه لانه جاب واحده انا بحبها ... المهم انا لفيتله وبالشنطه على راسه ولسه هفتح صوتى عليه لقيت اللى بيقولى دانتى طلعتى ولا عيشه الكيلانى :) ... وطلع جرى
انا :- الواد طلع عنده نظر هههه
هيا :-بقا كده ... ماشى ياعم هانى سلامه
انا :- لا انا علاء محمود يا اخه ههه لا هانى سلامه ولا غيرو
هيا :- المهم مكملتلكش ... انا كلمت طريقى بقا ماشيه وولقيت واحده بقا يا علاء مقولكش موزه :))
انا :- يخرب عقلك انا عارفك زوقك حلو :)))
هيا :- اه بجد كانت مزه قوى وانا طبعا كعادتى قعدت اتفرج على لبسها علشان اشوفلى حتتين زيهم من العتبه ولا سوق التلات ... المهم فى واحد ماشى وراها ومش سايبها كل شويه يقف قدامها وهيا متعبروش وبعدين انا قربت منها علشان اسمعه بيقول ايه :)
على ما قربت لقيتها هيا بقا اللى بترد عليه بتقوله :- خلاص بقا عيب كده معندكش اخوات بلاستيك :)) وضحكت
ومقولكش بقا يا لول انا سمعت الكلمه وقولت اشوف الواد عمل ايه اتاريه خلاص بعد ما سمع الكلمه نزل رغى معاها وعرف انها على رأى الاستاذ عمرو دياب :)) ضحكت يعنى قلبها مال
انما هو مين الصح يا لول ؟؟!
انا :-عاوزه ايه يا حاجه !!
هيا :- بقولك مين اللى صح فينا ؟
انا :- مهو مقدرش ازعل البت انتى بتقولى انها مزززه هتزعل هيا منى كده هههه :)
هو حاجه تشقلب الدماغ بصراحه بس انا كنت اعرف واحده من سنتين لما قابلتها فى الجامعه لقيتها بتعيط وبتقولى انا فى واحد فضل ماشى ورايا وحتى المواصلات ركب ورايا لغاية الجامعه ونازل معاكسه وكلام مش حلو وانت عارف انى مبحبش ده اكيد فى حاجه غلط
وتانى يوم لقيتها مغيره كل لبسها وجايه تقولى انا خلاص غيرت لبسى لان اكيد لبسى كان فيه حاجه شدته
تفتكرى الموضوع هو كده ؟!!
هيا :- تنحت وبان عليها مظاهر الغباء ... وبعدين قالتلى هو انت عايزنى اغير لبسى
انا :- عيب حد يسمع يفهم غلط :) انا مبقولش كده يا ذكيه هانم انا بقول ان مش دايما يكون العيب في البنت مهو ممكن يكون العيب فى الشخص ده
يعنى مثلا المدرس اللى بيعاكس طالبه عنده ... والراجل اللى عدى ال60 وبيبصبص للى رايحه واللى جايه ... والشاب اللى بيقف على باب الميكروباس يتحرش باللى داخلين و.... و ...
هو كل دول ذنبهم ايه ... علشان فى البطاقه مكتوب انثى ؟!!!! ايوه فى البطاقه لان مبقاش موضوع المعاكسه بيقف على بنت جميله وبس لا بقا كلووووووووو وحش وحلو ... وعلى رأى واحد معرفه ... انا بحب اكلم الوحشه علشان اديلها امل فى بكره :)))
هيا :- طلعت قرون الاستشعار ... تصدق بدأت افهم ... دانت بتتكلم ولا كانك بتدافع عننا
انا :- لا طبعا دانتوا جبابره :)) انتوا اعوز بالله ... ان كيدهن عظيم .... مهو بردو الشباب تعبان يا جدعان يعمل ايه الشاب اللى بيصحى من النوم وهو لسه بياخد تمطيعته الصباحيه يلاقى التلفزيون شغال على كليب لهيفا ولا فيلم من انتاج السبكى ولا اى واحده من الممثلات الشريفات العفيفات
يعمل ايه الشاب لما يخرج علشان يركب اى مواصله علشان يروح جامعته ولا شغله يلاقى واحده قاعده جنبه لابسه بدى استومك ولا حتى مش ااستومك ومبينه نص صدرها وبناطيل استرتش وحجاب مبين تلت تربع شعرها لو اصلا فى حجاب ... عاوزين من الشاب ده ايييييييييييييه ....
عاوزين ايه من شاب لما بيرجع لدينه علشان يبعده عن وساوس الشيطان والافكار دى كلها يلاقى فى 50 الف شيخ على كل قناه وكل شيخ على خلاف مع التانى والشيخ اللى بيحلل البوس واللى بيكفر اللى بيعمل فرح فيه مزيكا واللى واللى
عاوزييييييييين اييييييييييه
هيا :- بس بس خلاص اييييييييه ماسوره وانفتحت
انا :- لسه مكملتش عاوزين ايييييييييييييييه يا .........
هيا :- خلاص بقا ياعم الامور خلصنا
انا :- عم الامور ... احترم الاجرام اللى احنا فيه يابو موته :)
عموما الموضوع مش شايفله حل فى ظل التخبطات فى كل حاجه عندنا غير ان كل واحد يراعى ربنا فى دينه وفى اهله وفى معارفه

وعلى رأى المثل
اكفى القدره على فمها ... يندلق الفول منها

عايش... ولكن !!!!

video