عايش... ولكن !!!!
وحشتونى جداااا وقولت ادخل امسى عليكوا .... ماصدقت اخويا جه من الشغل انهارده وجايب اللاب توب معاه وجرى عليه .. وهو مسك التلفزيون ... ياعم بهاء الله يكرمك انا عندى عقده منه ... قالى ياعم ركز بس انته فى مدونتك وسيبنى اقلب يمكن الاقى حاجه اتفرج عليها .... قولتله يمكن !!! طيب
شويه وشغل ميلودى ... وياسلام طبعا لقيت اعلاناتها المميزه
اهلا يا وجيييه :) دى بداية الاعلان وبجد انا ملقيتش اعلان معبر زى ده عن اللى بيحصل فى السينما والغناء الايام دى
الاعلان بيحكى عن واحد جايب سيناريو فيلم كله مشاهد ساخنه وجايبله واحده مزززه لا بجد مززه :)
وأخر الاعلان بيقولوا ايه .... افلام عربى اممم الاجنبى :))))) (حلوه الجمله دى ههه)
المهم ان الاعلان ده يتشاف مش يتحكى اللى مشافهوش يفعص هنااااااااااااااااااااااااااا علشان يشوفه

طبعا انا عاوز اقولكوا انكوا فهمتونى غلط البوست اللى فات لانى مش جاى يعنى الغردقه علشان اقعد اتفرج ع التلفزيون ما كنت قعدت فى بيتنا وريحت نفسى
لا انا جاى لاسباب كتير اولها انى اغير جو ....
ثانيا انى اقضيلى يومين كويسين لانى كنت اتخنقت من الروتين اللى فى حياتى
ثالثا لو لقيت شغل زى ما كنت شغال هنا قبل كده يبقى تمام ولو ملقيتش يبقى اهو ع الاقل كسرت روتين حياتى ... لكن مش باينلها شغل :) يلا ربنا يكرم

الحمد لله لفيت وروحت بحر نزلت جوا الغردقه وبشكر جوجو ع الاماكن اللى قالتلى عليها لانها كلها اماكن رائعه .... بجد يا جماعه بلدنا جميله جدااااااااا وللأسف اللى بيتمتع بيها غيرنا مش احنا ولادها
تقريبا زورت معظم الاماكن دى ولسه بكره رايح سفارى مع اخويا :) وبلاش نقققق ولا قرررر ومن شر حاسد اذا حسد :)
البحر هنا بجد حاجه متتوصفش تتشاف بس عارفين انقى من مية الشرب اللى بنشربها والله بجد حاجه بجد روعه

ارجع بيكوا لأول البوست ع الفساد اللى بقى الغناء فى وقتنا ده
اصلى افتكرت قصيده كنت قريتها لبيرم التونسى روعه اتمنى انها تعجبكوا

يااهل المغنى دماغنا وجعنا دقيقه سكوت لله
داحنا شبعنا كلام ماله معنى ياليل وياعين ويااّه
طلعت موضه غصون وبلابل شابط فيها حزين
شاكى وباكى وقال موش عارف يشكى ويبكى لمين
واللى جابت له الداء والكافيه طرشه ماهش سامعاه
يااهل المغنى دماغنا وجعنا دقيقه سكوت لله

ردى عليه ياطيور بينادى وارمى له الجناجين
وانت كمان يابور الــــوادى قل له رايح على فين
قل له اياك يرتاح يابابـوره ويريحنــــــــــا معــــــاه
ياهل المغنى دماغنا وجعنا دقيقه سكــــــوت لله

كل جدع فرحان بشبابه يقول فى عنيه دمـــوع
ياللى جلبتى شقاه وعذابه حلّى لنــــا الموضــــوع
طالع نازل يلقى عـــــوازل واقفــــــــه بتستنــــــاه
ياهل المغنى دماغنا وجعنا دقيقه سكوت لله

حافضين عشره اتناشر كلمه نقل من الجـــــــــورنال
شوق وحنين وأمل وأمانــــى وصد وتيـــــــه ودلال
واللى اتعـــاد ينزاد ياخــــــــــوانا وليل ونهــــــــار هـــوّاه
ياهل المغنى دماغنا وجعنـــــــــــا دقيقه ســكوت لله
**********************************
يلا اشوفكوا على خير

اه نسيت اقولكوا مثل انهارده

اربط البغل جنب الحمار ... ان ما اتعلم شهيقه ... يتعلم نهيقه
28 تعليقات
  1. هايلة يامان
    بجد انت هايل
    ربنا يكرمك وبالتوفيق دايما


  2. سيبلى مدام رشا يا وجيه
    صح
    تستاهل بجد


  3. 7annen Says:

    وعجبى

    هههههههههههههههههه

    عيش ياعم وغير جو براحتك

    اجازه سعيده

    وكلامك جميل جدا جدا

    حنين


  4. اذيك ياقمر

    بد سعيده انى اطمنت عليك
    اجازه سعيده
    ومنتظرينك معانا على طووووووووووول
    تحياتى
    انوسه


  5. Ramy Wasel Says:

    ده ولا حسد
    ولا نقى
    ولا حقد
    ده غل بعيد عنك
    الجو اليومين دول مش طبيعى
    وانت فى الغردقه يا عم
    اللهم لا حسد
    ده غل بس

    وبعدين ميلودى مين والناس نايمين


  6. Dr. Kafy Says:

    تصدق أنا كمان عجبتنى أوى حكاية أفلام عربى أم الأجنبى بتوع ميلودى دول مالهمش حل بأحس إنهم شلة شباب روش طحن و عمل محطة.

    أنا كنت ناوى أكتب عن الأفلام العربى أم الأجنبى فى مدونتى بس إنت سبقتنى

    تسلم الأيادى و أجازة سعيدة


  7. Nora 7wades Says:

    ام الاجنبى..؟؟

    ماكلنا بنقلدهم امال افلامنا اصلا جاية منين؟؟


  8. منك لله يالولو سيحتلى على البلوج طالع مع اخويا بهاء السفارى أدينى تعبان وأحتمال ما أعرفش أطلع مع أن الجروب بتاع النهارده كله مزز إنجليز ..ياله على رأى المثل ( دارى على فرختك تبيض) وانته مش بس ما داريتش ده انته فضحت أمها...ياله ياعم لولو هتطلع مع guide تانى غير أبو كريم بس ياريت يطمر هههههههه


  9. أم ايه وأب ايه
    على رأى حوادث كله تقليد
    أول زياره (مدونه رائعه)
    إنشاء الله مش الأخيره


  10. mohamed ghalia
    شكرا يا حماده
    نورتنى


  11. صوت من مصر
    ههههههههههه
    ايوه انت اللى فاهمنى والله
    طبعا تستاهل :)


  12. 7annen
    وعجبى :)
    شكرا ليكى يا حنين


  13. عاشقة الاحزان
    انتى اللى قمر
    وانتوا واحشينى جدا
    نورتينى يا انوسه :)


  14. Ramy Wasel
    غل
    ماشى يا رامى
    تعرف انا امبارح والله العظيم كنت بمووووووووووووووت
    كنت تعبان جدا وقىء واسهال
    بس الحمد لله دلوقت بقيت احسن


  15. Dr. Kafy
    اه اعلاناتهم جامده بجد
    معلش بقا سبقتك
    شكرا ليك


  16. Nora 7wades
    هو الكلام بجد ... طبعا تريقه ههه


  17. ابو كريم
    ياعم بهاء اديك شوفت اللى حصلى امبارح ايه
    انت طلعت معايا وبقيت كويس الحمد لله وانا بقا اللى تعبت
    بس كان يوم جامد بجد


  18. بــــ الخطاب ــن

    يا سيبدى تقليد مش تقليد اهو اى حاجه بنعك فيها :)
    بس انا شايف ان دى اكتر حاجه فالحين فيها احنا التمثيل حتى على بعض :)
    نورتنى
    واتمنى تكرار زيارتك


  19. (Joudy) Says:

    فعلا دماغنا وجعنا من أغانى وأفلام ومن كترها مش فاكرين ده ولا ده كان بيتكلم عن ايه

    سؤال هو المثل ده معناه ايه هههههه


    دمت بكل الخير والسعادة


  20. ايوه ايوه

    ناس بتغير جو وتغير روتين وتغير حاجات كتير
    وناس محووسة هنا ما بين الشغل وما بينالنتيجة والجيش

    ليكن الله فى عون البوساء


  21. عجبتني قوي القصيدة
    و الاعلان شفته
    اعلان غريب فعلا و معجبنيش خالص بصراحة

    و عايزين صور من الغردقة مينفعش كده
    لامصيف و لا صور
    بس صور للبحر
    اهو كأن الواحد صيف
    اجازة سعيدة و عقبالنا يارب
    هو مش نق هو حسد بس

    تحياتي


  22. واد يا علاء نزل البوست ده عندك بالينك ده عشان تاخد ثواب ربنا يكرمك يارب

    يا أخوانى وحبايبى ربنا يهدينا جميعا لطريق الحق وينور قلوبنا بنوره..انا لقيت التسجيل ده على موقع الطريق إلى الله وياريت تسمعه عشان تعرف قد إيه أحنا فى نعمه ومنه من الله لاننا ولدنا على دين الحق دين الله الإسلام دون معاناه كما عانت أختنا المسيحيه التى أسلمت هنا ووالله تحس منها كم عانت للوصول إلى الحقيقه...والله يا أخوانى دمعت من كلامها وصدقه أستحلفكم بالله أن تسمعوه عشان تحسوا بلى انا حسيته الرابط أهو http://www.way2allah.com/modules.php?name=Anasheed&op=Detailes&khid=2421

    الرجاء على من سمع هذا التسجيل الصوتى عليه بنشره للوصول الى اكير عدد ممكن من أخواننا الغير مسلمين لتعم علينا جميعا البركه والثواب...وكما سمعت الشيخ محمد حسان من قبل يقول:
    وممــــــــا زادنى فخرا وتيها.....وكدت بأخمصى أطأ الثرايا
    دخولى تحت قولك يا عبادى.....وأن صيرت أحمد لـــى نبيا

    أخوكم فى الله
    أبو كريم


  23. اهى اعلانات ميلودى دى بالبنات اليى فيها اليى هتعقدكوا ههههههههه

    انتا فى الغردقه يا لول
    طب والنبى وانتا راجع جركن مايه مالحه بس لزوم ان الواحد يتبارك بس ههههههههه

    نزلت السقاله طب جرب تروح عرابيا كده تحفه
    لما رحتها كانت هاديه قوى هيا والجافتون

    يله اتبسط وهتلاقى شغل ان شاء الله واحتمال تهاجر وتستقر هناك

    بس حذارى تدوس فى البحر
    سمك القرش هناك ايه للركب يا اخويا تبقى قاعد على الشط بره وتبص تلاقيه جنبك


  24. ترجع بالف سلامه
    ان شاء الله

    ولو عايز تشوف مدونيين
    احمد دردشه عربى من الغردقه


  25. طبعا انا سمعت جملة نق من بعيييييييييييد

    عرفت انك بتناديني

    قلت لازم البي الندا

    انا اهووووووووووووووووو

    بنق وبقر وكل حاااااااااااجه

    الاعلان دا مستفزززززززززززززززز بجد

    وهنق واقر بردو كيكيكييكيكيكيكيكييك


  26. ايوشة Says:

    الاعلان دا مستفز بشكل واول مرة اسمع استغربت ان بقينا خلاص عادى وايزى ميزى كدا ربنا يرحمنا ياااااارب من الهم دا
    قصيدة بيرم التونسى بحبها قوى قريتها قبل كدا وعجبتنى
    ترجع بالسلامة ان شاء الله واحسن حاجة تغير روتين الحياة الممل


  27. غير معرف Says:

    كليماتك جميلة ومعبرة جدا واتمنالك الصحة والعافية اخى العزيز
    عامر المصرى